Varför kan jag inte bara le?

Vad är felet?
Om man har haft ett par trevliga timmar är det inte meningen att man ska sätta sig med tårar i bilen och köra hem.
Då borde man le och vara glad,
men inte jag.
Jag fattar det inte, blir så jävla arg på mig själv.
Träffade en underbar kompis först, hon är verkligen UNDERBAR, och sedan så blev det bowling med en annan "kompis" (kan man säga såom någon man träffar för första gången?)
Men vad blir resultatet?
Tårar... Tårar och tankar.
Värdelösa misslyckade unge!
Du är fan inte värd ett skit, varför skulle de vilja umgås med dig?
Du är inte värd deras sällskap, deras omtanke.
FAN!
Blir så ledsen, alla tankar sätter igång en negativ tankespiral där jag är den felande länken.
Varför kan jag inte bara vara glad för de sakerna som jag faktiskt upplever?
Utan tankar?!
Allting är alltid så fyllt av tankar och självförakt.
Det konstiga är att jag tror att jag får vad jag förtjänar, oavsett vad folk säger.
I min verklighet finns det bara ett alternativ ----> Värdelös! Misslyckad!

Kommentarer
Postat av: A

Jag har varit sjuk i nio år nu. Börjar bli dags att styra upp det. Pendlat mellan anorexi och bulimi.
Förstår vad du menar att det är skönt att veta att man inte är ensam.
Jag hade sån motivation förra våren, var kräkfri, nådde trivselvikt och mådde mycket bra men sen sprack det och nu kan jag inte hitta den rätta motivationen igen...måste ju det för snart orkar jag itne mer.
Ska uppsöka en dietist på fredag vilket gör mig lite nervig =)
Kram på dig och kämpa vidare!

2008-01-28 @ 09:11:16
URL: http://tillbakatilllivet.blogg.se
Postat av: Camilla

Åhh vännen jag vill bara ruska om dig och krama dig och säga att du är värd så så mycket mer!! Du är inte ens i närheten av att vara värdelös och misslyckad!! Vi kommer och ska klara det och du kommer få en underbar resa med massa vänner, sol och glädje för VI SKA SKA SKA lyckas komma ur det!! Kämpa på vännen, jag tror verkligen på dig så mytcket, det vet du!! Lova mig att aldig aldrig ge upp, att aldrig ge vika för anorexians våld!! Keep on fighting!! Kämparkramar i massor :)

2008-01-28 @ 10:39:35
URL: http://camillini.blogg.se/
Postat av: A

Jag har ett tips, undrar nämligen ofta varför folk umgås med mig osv. Har insett att de umgås med mig för att de trvis i mitt sällskap och tycker om mig. Varenda poitiv kommentar och vartenda sms jag får av mina vänner skriver jag nu ner i en bok och när jag tvivlar så läser jag i den boken. Väldigt bra och för mig går det inte att tveka. De skulle aldrig säga eller skriva sådanna saker om de inte menar det...
Du förtjänar all värme och kärlek du får och de väljer dig för att de trivs med dig!

2008-01-28 @ 11:01:04
URL: http://tillbakatilllivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0