Vacker, enligt vem?!

Vacker...     (pratar om det vacker  som vi använder när vi beskriver människor)
Att ett ord kan betyda så olika beroende på vem man frågar.
Vem kan avgöra vad som är vackert? Vem har rätt att avgöra vad som är vackert?
Enligt vem är det egentligen de "vackra" som blir till exempel modeller?!
För mig och dig skiljer sig antagligen de personerna som är vackra väldigt mycket.
De behöver inte alls ha samma utseende, längd, kroppsform, ögon, frisyr, klädstil osv.
Det är helt upp till betraktarens ögon och som tur är uppfattar vi saker och ting helt olika. (Tack och lov)
För mig är det HELT oförståligt hur någon någonsin kunnat säga kommentaren
"Du är vacker"  till mig för jag kan inte alls se det som han eller hon ser.
Inte över huvud taget.
Jag ser bara något fult, äckligt.
Men samtidigt kan jag ju inte säga att personen har helt fel, 
jag kan ju inte avgöra vad han eller hon tycker.
Det är konstigt men samtidigt fascinerande hur en bild kan skilja sig så mycket.
Hur vi kan uppfatta saker så olika.

Kanske är det samma med min kroppsuppfattning.
Jag kan inte alls förstå det, 
jag tycker ju att jag ser det jag ser.
Kan spegelbilden ljuga?
Jag ser ju "det"  framför mig med mina ögon, alltså måste det ju vara sanningen.
Eller?!
Är det bara en bild, en bild som min hjärna har skapat?!
Jag vet att det finns folk som inte alls hade beskrivit det som syns i spegeln på samma sätt som jag hade valt att göra det.
Men kan man säga att någon utav oss har fel?
Båda ser vi ju vad vi ser, det är bara det att vi uppfattar det olika.
Men vem har egentligen rätt?!    Finns det ens något rätt?
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj va jobbigt att höra att du behövt bli inskriven och dragen fram och tillbaka men nu gäller det att alsdrig komma tillbaka dit, right!?!
Du har så rätt!! Det gäller att ge sitt allt!! Och det kör vi på nu vännen!! :) Va kul då är det rätt nära och absolut sommar och promenad check!! kämparkramar i massor !! :)

2008-01-21 @ 21:24:45
URL: http://camillini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0