Somliga går i trasiga skor...

Vad är det som avgör vilken plats man får i livet?
Varför föddes jag i Sverige och inte i Pakistan där krig hör till folkets vardag?
Varför blev det såhär, varför är jag där jag är idag?
Vad är det som gör att jag inte följde med till Thailand och var med i tsunamin?
hade ju väskorna packade och klara...  Men jag följde inte med.
Är det ödet? Är allting förutbestämt?
Eller är det Gud som avgör allting?
Eller är det bara vi själva som påverkar?
Varför lever jag mitt trygga liv här i västvärlden? Medan andra får lida varje dag?
Varför har jag mina jälva i-landsproblem och går och klagar dagarna i ända?
Varför?!


Somliga går i trasiga skor,
säg vad beror det på?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad tråkigt att höra att det känns tungt just nu men jag tror som du säger att man måste fortsätta kämpa mot ovissheten, mot mörkret för vi VET att det finns något bättre på vägen. Det är lite som att kämpa i blindo alla säger att det blir bättre och bättre när man går upp i vikt men än har jag inte kännt av det men jag litar på att det en dag faktiskt kommer bli bättre därflr ger jag ALDRIG upp!!
Åhh vännen jag önskar jag kunde hjälpa dig men keep on fighting!! Jagb tror VERKLIGEN på dig vännen!! Kämparkramar i massor!! :)

2008-01-18 @ 11:08:34
URL: http://camillini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0