Nytt år ---> Nya möjligheter?!

Så har det hänt igen.
Glas har höjts, raketer skjutits och tusentals människor har räknat ner.
Nytt år...
2008
Vad ska man säga?
Hoppas och önskar att det kan vara början på någonting nytt.
Försöka glömma allting som varit och som jag ändå inte kan påverka och försöka blicka framåt.
Framtiden kan jag ju trots allt påverka. N´est ce pas?
Försöker börja det här året med att pränta in
"ingenting är omöjligt"
                   &
"man kan om man vill"    i huvudet...

Vill bara lämna detsom har varit bakom mig och få en nystart.
Blir inga löften i år. Hur många gånger ger man inte nyårslöften som man bryter efter ungefär en dag?
Blir bara arg och ledsen på mig själv så inga löften.
Däremot har jag mål. (Som jag hoppas att jag kan uppnå...)

Mål 2008 
* Inte ta så allvarligt på saker och ting utan försöka leva i nuet
* Ge mer komplimanger (ges alldeles för lite)
* Visa mina när och kära hur mycket de verkligen betyder för mig
* Vara mer spontan
* Bli en mer positiv och ödmjuk person
* VG i fysik B  ;)  (hej och hå, lycka till)
* Ta studenten
* Körkort
* Sluta klaga så förbannat
* Australien :)
* Se saker från den positiva sidan istället för den negativa
* Uppskatta de små sakerna i vardagen mer
(* Maten...)  :(                                                                                              m.m...

Hoppas att jag kan uppnå ett par punkter iallafall...
 Det är ju trots allt mål. Vet att vägen dit inte alltid är sådär jättelätt men nu vet jag vad jag har att kämpa mot iallafall. Och jag ska fanimej försöka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0