Lite motivation trots allt :)

Idag tänkte jag att nu fan...
MOTIVATION!
Så började dagen med att gå till syon.
Försök till att få ett mål att kämpa för.
Även fast jag var lite rädd för resultatet så ja, jag gick iallafall dit och frågade om det fanns någon chans att komma in på läkarutbildningen utan att behöva läsa upp alla betyg till MVG eller skriva ett högskoleprov på 2,0 (urlätt menar jag...)
Och jag fick ett underbart svar.
Det kan gå ändå :)
Så än kan jag hålla mina drömmar vid liv ---> barnläkare...
Det finns chans att komma in på intervjuer också och då krävs det inte så extrema betyg/högskoleprov resultat.
Det blir till att kämpa nu iallafall, känns lite mer motiverat med skolan nu alltså.
Skönt det för fy fan för fysiken.
Kommer ha en grym depression fram i maj innan provet är gjort. Usch, hemska tanke...
Hyfsad dag med andra ord.
Förhoppningsvis löser allting sig.
Får ta en sak i taget bara.
Måste lära mig att chilla...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Kämpa på vännen, vi KOMMER och SKA klara det!! jag tror verkligen på dig och du kommer bli en underbar barnläkare en dag. Tänk på dina drömmar, tänk på dina mål visst ska nu nå dem. Vi måste bara blicka framåt och tro på oss själva!! :)
Blev lite nyfiken på vad du pluggar nu och så?
KÄMPARKRAMAR!!

2008-01-10 @ 20:04:40
URL: http://camillini.blogg.se/
Postat av: Camilla

Glömde säga att vännen även om vi inte träffats öga mot öga så finns jag här för dig vännen :)

2008-01-10 @ 20:24:00
URL: http://camillini.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh tack vännen!! Jag är bara besviken och sårad för en person jag verkligen älskar än en gång gjort mig så oerhört besviken. Men jag är van och klarar att resa mig, det är ett måste!! För VI ska klara det, det finns inga andra alternativ, right!?!
Ojdå joo jag pluggade natur jag med men tog studenten i sommras men eftersom jag låg inne på sjukhuset ett tag under våren har jag några arbeten kvar att göra och avsluta trots att jag tagit studenten. Men i nuläget funkar verkligen inte mitt huvud noll koncentration och minne jag förstår liksom inte det jag precis läst så jag får varken gå i skolan eller jobba etc i nuläget. Det gäller att ha tålamod av stäl, men ska jag vara ärlig så orkar jag inte vara "bunden "till något i nuläget. Jag känner mig verkligen levande död. Jag orkar inte annat än äta och sova så fruktansvärt energilös, men det kommer antar jag. Kroppen slår väl tillbaka nu efter allt man utsatt sig för, hur mår du vännen?? Tänker på dig och vi KOMMER klara det!! Kämpa på vännen!!

2008-01-11 @ 22:19:09
Postat av: Camilla

Ojdå förra inlägget var frånmig men det förstod du nog :P

2008-01-11 @ 22:20:02
URL: http://camillini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0