Jag skäms...

Jag skäms fan.
Idag har vi haft miljökunskap än en gång och växthuseffekten och global uppvärmning var huvudämnet.
Som vanligt går jag ut från lektionen med en stooor klump i magen.
Vad fan sysslar vi med egentligen? Världen håller på att gå under och vi bara står och rycker på axlarna.
Tror inte riktigt att vi, jag förstår det helt ändå.
Världen kan gå under inom mindre än 100 år och då är det för sent att göra något när det väl har tagit fart.
När vi väl börjar se konsekvenserna på riktigt.
Det skrämmer mig.
Även om jag inte lever då så kanske mina barnbarnsbarn aldrig får uppleva världen tack vare det liv vi lever idag.

Växthuseffekt och miljökatastrofer, det är Riktiga problem...
och vad fan klagar jag över?
Att jag har mat!
Det är såå jävla sjukt att det finns inte.
En spegelbild, mat, siffror på en våg och andra i-landsproblem.

Jag skäms över mig själv..!
Och det gör inte självbilden bättre.
Det måste ju innebära att jag är en dålig människa? Att jag står här och klagar.
Varför kan jag inte bara vara nöjd och tacksam?

Jag skäms...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åhh du har så rätt!! Varför kan jag inte få in det i mitt huvud, eller allafall att det inte stannar vid tankar och ord utan även "kommer ut" i handling!! Gaaah man kan ju bli galen på sig själv!!
Men jag vill tro och hoppas att vi en dag kommer ta oss ur all skit.
Åhh va jobbigt med BUP och hela köret finns det något du kan göra för att få hjälp, har du varit i kontakt med anorexi-och bulimienheten eller "bara" BUP. Absolut, det låter toppen, inte visste jag att du bodde i Göteborg!?! Det får vi allt ta och göra tycker jag. Kämparkramar!! :)

2008-01-21 @ 16:42:37
URL: http://camillini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0