Ändrad uppfattning

Ett minne slår mig så tydligt idag.
3 år och tre månader sedan...
Kommer in på Oasen för första gången,
tankarna maler när jag går dit och ännu mer när jag ser alla pinnsmala tjejer med utstickande ben
"Vad gör jag här?" "Jag ser inte ut som de"
För det gjorde jag inte,
jag var inte pinnsmal men jag spydde. Spydde konstant, oavsett vad jag åt.
Vill hela tiden resa mig och springa därifrån,hörde inte hemma där bland alla de andra.
På mig kunde man inte se felet så tydligt...
Även fast jag fick kommentaren
"Om du inte slutar spy kan du dö J"
tror aldrig att jag tog de kommenaterna på allvar,förstod nog inte riktigt hur allvarligt det var.

Kommer även ihåg mitt första möte med Mr. Vågen...
Kommer PRECIS ihåg vad vågen stannade på. 52.3 kilo.
Vet att jag kände mig nöjd inombords, för första gången på länge visste jag på något sätt och kände mig inte tjock.
Jag var "nöjd".
Sedan tänker jag på hur det har varit.
Kilon som har försvunnit, kroppsuppfattningen likaså.
Idag har jag så svårt att förstå, hur kunde jag vara nöjd?
Jag har blivit längre men vikten :( nja... Vill inte skriva vad jag väger idag men...

52.3 ---> nöjd känns väldigt långt borta. Önskar att jag kunde ha de ögonen igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0