14.14, önskan är given

14.14
Är det då man får önska sig något?
Min önskan är självklar, men har fått lära mig att man inte ska säga högt vad man önskar sig för då slår det inte in.
Så håller det för mig själv så länge.

Projektarbetet går inte framåt.
kommer på mig själv i andra tankar fortfarande.
Så tänkte att jag får skriva av mig lite och sedan fortsätta och arbeta aktivt i 2 timmar.
Sen ska jag iväg och hämta mitt körkort, blir ett litet välbehövligt break.

Mitt i mina tankar kom jag på att jag struntar i X nu.
Lägger ner det helt och hållet.
Det gör ont och jag vet att minnena kommer att förfölja mig men då får de göra det.
Det sårar för mycket och jag orkar inte med tystnaden.
Hatar och fattar inet hur X kunde betyda så mycket.
Har ställt mig frågan VARFÖR?! tusen gånger utan att få några svar.
Och hur kan man fortsätta tycka om någon trots att den sårar en?
Det är helt sjukt.
Men nu måste jag lägga det bakom mig, acceptera att minnena lever kvar men mer utrymme än så ska X inte få.
Som sagt så sårar det för mycket.

(har tyvärr insett att det nog är en av anledningarna till att det gått lite utför :( omedvetet...)

Projektarbete nu, försök fokusera. Motivation!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Var inte så hård mot dig själv vännen, ta det lugnt med projektarbetet. Får man fråga vad det är för projektarbete?
Åhh va kul, du ska hämta ditt körkort jippi!!!! :D

2008-01-18 @ 17:47:35
URL: http://camillini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0