ännu ett möte

Jag står där och tvekar,
vet att jag egentligen inte borde.
På något sätt lockar det,
samtidigt som jag känner en rädsla växa i kroppen.

Trycker till lätt med foten, 0.0
Ställer mig och blundar.
Jag vet inte om jag egentligen vill se resultatet.
Oavsett vad det visar blir jag besviken.
Jag vet inte om jag ska känna glädje, lättnad, rädsla, besvikelse eller fruktan.
Sakta, sakta slår jag upp ögonen.
Ögonen som strax fylls med tårar.

Hur kan några siffror då bestämma så över ens liv?
Det är helt sjukt. Siffrorna säger ingenting om mig som person ändå så fokuserar jag alltför mycket på resultatet.
Jag har en bild av mig själv som jag önskar att andra skulle se mig.
* Ödmjuk
*Sympatisk
*Omtänksam
*Trevlig
*Social
*Snäll
*Rolig                           osv...
Siffrorna som visas på displayen säger ingenting om dessa egenskaper.
De egenskaperna finns inom mig, inte på displayen.
Hur kan de då få styra mitt liv?

Jag vet inte ens vad jag vill att det ska stå.
Oavsett vad som visas blir jag besviken.
En sida misslyckas alltid, oavsett resultat.
Jag vet inte vilken sida som ger mig mest tankar och oro.

Önskar att jag kunde vara glad över det jag har,
kunna acceptera mig själv som jag är.
Släppa alla tankar och försöka arbeta med att förbättra min personlighet.
Jag vill att folk ska kunna tänka på mig och få upp en positiv bild,
men tyvärr lär det aldrig bli verklighet...
Önskningar slår inte alltid in.

Det känns väldigt långt bort men jag hoppas att jag en dag struntar i siffrorna.
Jag önskar att jag kan göra som "X" bad mig.
"Chilla, allt löser sig..."

Kommentarer
Postat av: Mats

Du skriver bra. Är du säker på att inte andra redan ser dig som allt det där du önskar? Folk är faktiskt inte så bra (i verklighetens hårda värld) på att säga bra saker om varandra...

Klart att det inte är bra att siffrorna styr dina tankar. "Hennes" tankar kan du inte påverka. Men dina egna kan du. Kram.

2008-02-04 @ 21:46:19
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Camilla

Tusen tusen tack vännen!! Det gick bra på kliniken förutom att tankarna som vanlit snurrar en hel del efteråt. Kanske både på gott och ont. Lilla lilla människa du är en underbar människa med ett hjärta av guld, jag menar det verkligen och jag har aldrig träffat dig öga mot öga!! Du är beundransvärt stark, du är en inspiration och du är unik, tvivla aldrig på det vännen och jag VET att dinönskan kommer gå i uppfyllelse!! Keep on fighting!! Kämparkramar!! :)

2008-02-04 @ 21:59:21
URL: http://camillini.blogg.se/
Postat av: rosie

Det är som om du tagit orden ur munnen på mig..

2008-02-05 @ 01:05:23
URL: http://rosiesconfessions.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0