Mad world

Några fina men hemska rader ekar just nu i huvudet...

"I find it kind of funny, I find it kind of sad,
The dreams in which I´m dying are the best I ever had
I find it hard to tell you, I find it hard to take
When people runs in circles it´s a very very
Mad world... "

Ibland känns världen väldigt väldigt mörk.
För att vara ärlig så skrämmer det mig ibland.
Världen, människorna och framförallt jag själv.
Det är konstigt hur samhället fungerar egentligen och vad det sänder ut för bilder och ideal...
Det borde inte vara så att så många känner press på sig att de ska vara och se ut på ett visst sätt.
Nog för man inte kan skylla allt på samhället men en del tror jag ändå att de står för. tyvärr...

Jag kan inte skylla min sjukdom på samhället men som sagt så tror jag att det har påverkat mig.
Man känner kraven, pressen.
Man ska duga och vara fin.
Fin?! enligt vem kan man fråga sig...
vet att det finns många med mig som mår/mått dåligt.
Och det är så fel.
Så sjukt fel.

Samtidigt är det läskigt att vi går här och "klagar" över att vi har mat. Medan det finns de som svälter ihjäl för att de inte kan få mat hur mycket de än vill.
Är inte det skrämmande?
Det går inte ihop.

Det finns så jävla mycket elände i världen.
Krig, orättvisor, förtryck m.m...
Det skrämmer iallafall mig.
Sjuka värld

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är så verkligheten ser ut tyvärr! Man har dåligt samvete för att man har en sjukdom, men sanningen är den även om jag inte riktigt kan ta till mig det själv än, äär att vi inte VALT den här sjukdomen!
Jag hoppas att 2008 blir ditt år! :)
Ta hand om dig och kämpa på!!

2007-12-31 @ 08:28:55
URL: http://camillini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0